perjantai 5. heinäkuuta 2013

Terveisiä reissusta!

Tere!

Mä oon tullu kotiin. Nääs olin reissussa. Käytiin perheen kanssa Virossa Saarenmaalla. Oli siel mukana mun kummitätikin. Mentiin laivalla yli Helsingistä Tallinnaan ja ajettiin omalla autolla hirveen pitkä ja kuuma matka ja sitte mentiin taas laivalla, mutta se oli aika lyhyt ylitys. Lopulta saavuttiin perille. Ai minne? Jos multa kysytte, niin se paikka oli kyl keskellä ei mitään. Silmän kantamattomiin pelkkää metsää joka suuntaan. Mutta kivaa siel oli kuitenkin, ja ihan hieno paikka.

Mä laitan teille kamusille vähän kuvia meitin reissusta.

Tässä on vähän takapenkin tunnelmaa. Toi kolmas käsi tossa vasemmalla kuuluu mun kummitätille, se ei muuten näy kuvassa. Meijän auto oli kattoon asti täynnä tavaraa. Tavallisesti mä matkustin äitin jaloissa edessä, ku siel on viileetä, mutta loppumatkasta äiti sai ruokakassin jalkoväliinsä ja mä siirryin takapenkille. Ihan hyvä siinä oli torkkua :)

Tämmöseen paikkaan me mentiin. Oltiin siellä koko viikko. Se oli kivaa, ku sain juoksennella ihan vapaana. Enkä mennyt metsäänkään yksin, ainakaan kovin pitkälle. Äiti sanoi, että metsässä saattaa olla villisikoja, ni en sitte uskaltanu mennä. Mutta en mä kyllä nähnyt yhtään villisikaa.

Koska me oltiin lomalla, ni mullakaan ei ollu mitään kovin vastuullisia hommia tällä kertaa. Puuhailtiin yhdessä kaikkea kivaa. Iltaisiin pelattiin, mä olin mun kummitädin joukkueessa vahvistuksena ja huolehdin sentään kaikista koiriin liittyvistä kysymyksistä.

Yhtenä kuumana päivänä käytiin Kuressaaren kaupunkiin tutustumassa. Hieno paikka, mutta en kyllä yhtään tykännyt. Oli liian kuuma. Piti pysähtyä juomaan koko ajan. Tulin huonolle tuulelle. Yritin kertoa äitille, että lähdetään pois, mutta ei se heti uskonut. Piti vähän murista ja haukkua ohikulkijoille, minkä jälkeen äiti uskoi ja sitten me lähdettiin pois. Sen jälkeen ne ei ottanu mua mukaan kauppareissulle.

Makkaroiden vahtiminen oli mun vastuullisin homma koko reissulla. Tein sen kyllä ihan just eikä melkeen, koko sydämellä.

Grillin vieressäkin vahdin, ettei vaan esimerkiksi villisika tai haukka tule ja vie meidän iltaruokaa:

Kyllä mä metsäänkin pääsin. Käytiin äitin ja Empun kans mettässä kävelyllä. Siellä oli aivan HIRVEÄSTI itikoita. Äiti sanoi, että mä oon ihan kelpo metsäkoira.

Kyllä reissussa oli ihan mukavaa, mutta kaikista kivointa on silti olla kotona!

1. Kylläpä olet ollut reippaana, ja reissu näytti hauskalta :)

1. Kiitos! Oli se hauska reissu, mutta kyllä mua nukutti monta päivää sen jälkeen aika paljon...hih! t. Minni

2. Sulla on ollu onnistunnu loma. Maggaravahtina olemista ja kaikkee. Me ollaan AINA kotona, ikuna ei päästä mihnään. Hyvä, että sä päästet, Prinsessainen Ihananinen.

1. Kiitti joo, oli kivaa...makkaroitten ja krillin vahtiminen on mun ykköshommia. Kotona myös toi muurikkapannun vahtiminen jää mulle, että aikas rankkaa on välillä. Että silleen kiva välillä vähän pitää lomaakin. Mutta älkäätten surko pojat, kotona maaliman paras paikka enkä täältä lähtis ikuna mihkää jos ei noi mun ihmiset sais päähänsä lähtee. Mä tykkään niin olla omassa kotona. Mä lähetän teille paljon terkkuja ja nenupusut ja hyvää loppukesää!!

3. Vau, miten upea paikka toi missä olette olleet. Muistelen, että olit viime kesänäkin Virossa, eli olet sitten aikamoinen reissutyttö. Toi on kyl tärkee työ toi makkaravahdin homma, siinä pitää olla silmä tarkkana koko ajan.
    Mites sää muuten olet voinut?

1. Joo oli se hieno paikka...parasta siinä oli se, että mä sain olla ihan koko ajan vapaana ja mennä minne vaan, jipii! Mä olen voinut aikas hyvin...kaikki ihmiset ihmettelee, kui mä olen niin energinen. En mä tiijä, mä vaan olen...mun tekee mieli juosta joka paikkaan koko ajan, hihii :)

4. Oletko sinä Minni oikeasti tuossa viimeisessä kuvasssa? Sinustahan on tullut iso ja reipas tyttönen. Nenukin kiiltää hienosti!

1. Hih, juu kyllä se olen minä :) Musta on tullut jo iso tyttö! Ja mä olen lihonutkin vähän. Kaikki ihmettelee, että oonko mä sairas ollenkaan, ku mulla on energiaa ihan kauheesti ja juoksen vaan joka paikkaan ja riehun aamusta iltaan. Ehkä mä olenkin ihmeparantunut! hehe...